17 mars 2008

Totum it

Efter att ha eskorterats hem till Moa av två unga män (jag väljer att inte tolka det som ett tecken på misstro mot min förmåga att hitta) och bytt om var det dags för sittning på kvällen. Jag väljer också att inte tolka ett sånghäfte helt på latin sjunget i biblioteksmiljö som ett tecken på min småborgerlighet, eller jo förresten det gör jag, så trevligt som det var. Dessutom vet vi ju alla att småborgerlighet är det nya svarta.

Efteråt gick vi återigen hem till Moas chateau och drack drinkar och jag skrattar fortfarande åt hennes möte med min tonårsidol Henrik Berggren som tydligen läser klassisk grekiska på C-nivå samt tanken på att ha en flock med kalkonhonor präglade på mig, alfahonan, som attackerar samtliga jobbiga män som gör närmanden. Ska inte ens försöka förklara varför det sistnämnda är så roligt, man måste ha varit med, och eventuellt också vara jag, för att förstå det.

Inga kommentarer: