30 mars 2008

Att komma hem

Är nu framme i Rom efter en smidig flygresa. Satt bredvid en uppenbart mycket flygrädd man, det kan inte vara lätt att vara medelålders snubbe och inte få visa känslor. Själv var jag som vanligt som ett barn på julafton när vi lyfte för att sedan sova halva tiden och läsa andra. Skulle egentligen bara tagit med mig tio pocketböcker och inte elva (fyra reselexica undantagna) men precis innan jag åkte kände jag ett behov av att läsa om Per Hagmans Att komma hem ska vara en schlager. Jag är annars kluven till Hagman, men, förutom att vara utelämnande, lyckas han i sin mest självbiografiska bok även vara riktigt rolig. Dock undrar jag hur nästa bok blir för efter den här kan han knappast gå tillbaka till att enbart skriva om poserande tonåringar och knark igen.

Inga kommentarer: