10 mars 2008

Parentibus optimi - tack!

Det pratas mycket om breddad rekrytering och gudarna ska veta att jag har suttit i x antal samtal och beredningsgrupper som rör allas rätt till högre utbildning men trots alla ord och handlingsplaner slår det mig ofta hur oändligt mycket enklare universitetsstudier är för mig som inte bara behärskar språket och koderna utan också har föräldrar som jag kan ringa till när som helst, som har en pappa som smiter från jobbet för att korrekturläsa mitt engelska paper när jag tror att jag drabbats av prepositionsdyslexi och en mamma som nyss ringde och sa oroa dig inte för framtiden älskling, om du behöver vänta ut den ett halvår finns vi där och hjälper dig hela vägen. Nu tror jag inte att det ska behöva bli så, men det är den tryggheten som gör att jag vågar vara självständig.

Inga kommentarer: