08 mars 2008

Lyxlördag

Vaknade utvilad imorse och myste framför längdskidåkningen. Mötte sedan mamma vid tåget och myste vidare med henne. På grund av all sol och det faktum att mina solglasögon gick sönder på väg hem från Manchester var jag tvungen att köpa ett par nya och lyckades hitta ett par snitsiga som uppfyllde de tre solglasögonkriterierna stora, tigrerade och strass. Mamma och jag fortsatte att shoppa och jag fyndade en klarblå mönstrad hoodie (tänkt powerwalks i Villa Borghese), ett par leopardmönstrade ballerinor med guldrosett (tänkt valfri piazza) samt en blå klänning (tänk typ alla tillfällen).

Jag bjöd mamma på falafel som vi åt utanför Domkyrkan ty mer Lund än så blir det knappast. Sedan drack vi kaffe innan vi hämtade pappa som kom från Kastrup. Nu är föräldrarna på hotellet medan jag ska sätta de liljor jag fick i vatten och sedan piffa mig. Ikväll ska jag först äta middag med mor och far för att sedan klubba med triumviratet i Malmö efter traditionell bubblyförfest hos Jonas.

Inga kommentarer: