14 mars 2008

Talking nerdy to you

Idag har jag varit på Historiska Museet som jag skamvråpinsamt nog aldrig tidigare har besökt. Hetsade lite över att behöva betala entréavgift (inte över avgiften i sig men över principen) samt över medelstilldelningen Stockholm / övriga Sverige. Historiska Museet i Lund är Sveriges näst största efter det i huvudstaden men vi får pulversjukt mycket mindre pengar. Dock var utställningarna fantastiskt fina och jag sprang in i en, glädjande nog, entusiastisk skolklass som påminde mig om det lilla nördbarn jag en gång var och den något vuxnare nörd jag utvecklats till.

Åkte sedan hem till faster och möttes än en gång av present på sängen samt ett antal oanvända skor hon hade förköpt sig på och ville skänka till mig, men tyvärr är mina fötter för små för att kunna bli ägare till fyra nya festskor. Nu har vi precis kommit hem från kusin Lina, de vilda kusinbarnen och de stora hundarna. Och imorgon är det latinfestival! Venite omnes alla som befinner sig i närheten av Uppsala!

4 kommentarer:

Tea sa...

Vi har alltså varit i Stockholm samtidigt!!??! Kul! Jag har förresten köpt en present till dig! Jag var helt enkelt tvungen... Och bara så du vet det så har vi små ljusblåa kuvert på Gallerix!
Kram

Lina sa...

hoppas latinfestivalen blir super idag!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lovisa sa...

Sofia: Haha, vad festligt! Gud vad söt du är som har köpt present! Svänger nog förbi Gallerix snart och spanar efter kuvert. Kram!

Lina: Tack, jag tror den blev det ;)!