18 mars 2008

Cos my mormor taught me better than that

Godmorgon bloggen!

En av många smarta saker min mormor lärde mig var vikten av att skicka kort. I vår släkt har vi en lång och intensiv tradition av att alltid skicka kort så fort vi reser någonstans (vilket de flesta av oss rätt ofta gör), jag är ganska säker på att jag till och med skickade kort de första gångerna jag åkte från Lund till Malmö. Samma tradition har jag med några av mina vänner, exempelvis skickas de fantastiska MCA-korten regelbundet. Därav att jag, som eventuellt den enda under sjuttio i Sverige, även skickar påskkort. Eftersom jag är lite sent ute i år gick jag idag upp tidigt och vid sjutiden imorse var jag i full gång med att klippa och klistra och hoppas att korten ska komma fram i tid.

Men nu är klockan nio och jag ska på CV-coachning, ciao!

Inga kommentarer: