18 mars 2008

Curriculum

Nu har jag CV-coachats vilket gick överraskande smärtfritt. Mitt CV är ganska (fem sidor) långt och jag har tyckt det varit svårt att strukturera upp det, hitta bra rubriker och så vidare. Tänkte att det kunde vara skönt om ett utomstående proffs läste igenom det och kom med kommentarer och synpunkter på om man egentligen förstår vad jag har gjort, de fem sidorna tillåter liksom inte några förklaringar av vad de olika kurserna, uppdragen, utgrävningarna et cetera innebär. Eller om man somnar halvvägs. Jag var beredd på att bli uppmanad att gå hem och arbeta om men istället fick jag bara positiv kritik. Förutom ett stavfel, ett missat årtal och en viss kronologisk oordning så fick jag efter ett inledande ja, du har ju gjort väldigt mycket bara beröm.

För att försvara mina fem sidor så är mitt CV skrivet för inomakademiskt och ofta stipendierelaterat bruk, vill jag vända mig till andra aktörer måste jag arbeta om det. Vilket får mig att känna att jag nog aldrig ska göra det. Dessutom har mina år i Lärarförslagsnämnden skadat mig; jag är van att läsa professorers meritförteckningar och de tycks vara helt chill med att dra iväg en tio sidor eller så. Har lite i smyg försökt se om jag kan använda samma rubriker som de vilket jag tycks kunna även om jag inte fyller upp dem lika väl.

Anyhoo, nu ska jag ut i snön. Förstår inte varför alla klagar, det är la härligt med snö?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snö är la det bästa, eller?

Lovisa sa...

De e la enna göhälit.