19 mars 2008

It has always been you

Åh Gud vad roligt det var med livehockey! Malmö bjöd verkligen till; gratis röda tröjor och flaggor vid varje stol, troligen pysslade av ofrivilligt pojklag (de var sydda med silvertejp). Isstadion var nästan fullsatt och det kändes som om Malmöspelarna fick en kick av det för de rivstartade och tog ledningen med 2-0 efter första. Det var en svängig match och lagen bytte hela tiden chanser med varandra. Malmö vann, mycket på grund av att Belfour svajade i Leksands kasse. Belfour ja, sedan alla NHL-derbyn mot Colorado har jag lite, vi kan väl säga svårt, för honom, men det kändes trots det inte helt värdigt se honom göra bort sig i en kvalmatch mot Malmö. En eloge dock till Leksands fans som sjöng oavbrutet i tre perioder.

Jag var ju som sagt lite kluven till vilket lag jag skulle hålla på och det slutade med Malmö. Hjärtat sa Leksand, men hjärnan tänkte på möjligheten att se Frölunda på en arena nära mig. Jag kunde inte förmå mig att sätta på mig den röda tröjan, dock viftade jag med flaggan. Det kändes som otrohet, men Frölunda, jag vill att du ska veta att jag gjorde det för din skull. Everything I'll ever do, I'll do for you.

Avslutningsvis; vilket kvalserie det är! Leksand vs. Mora, Rögle vs. Malmö... Om jag får välja vinner Frölunda SM-guld och Leksand och Malmö går upp.

4 kommentarer:

Linda sa...

Nejnejnej Lovisa, du har missuppfattat helt. Det viktigaste n�r det g�ller hockey �r att Malm� INTE g�r upp utan g�rna �ker �nnu l�ngre ner s� att �ckliga Percy Nilsson m�r d�ligt och hans stora skrytbygge till arena rostar ihop. Och s� att man inte m�ste l�sa en massa lokalpatriotiska inl�gg om Redhawks i sydsvenskan (a la MFF - man ska inte tro att de bevakar hela elitserien/allsvenskan, nej det �r bara ett lag som g�ller).
Kanske kan man tycka sig sp�ra en viss bitterhet i denna kommentar, men det st�r jag f�r ;-)
F�r �vrigt tycker jag gott att Fr�lunda kan f� vinna (f�r d� blir du s� glad) men annars hoppas jag mest p� att Bryn�s klarar sig kvar och R�gle g�r upp. Leksand har jag inte s� mycket uppfattning om men matas med hat mot dem hemifr�n...
Kan i och f�r sig f�rst� �nskan att se hockey p� n�ra h�ll, men �ngelholm �r ju trots allt ocks� n�rmre �n G�teborg...
Kram!

Lovisa sa...

Alltså jag gillar ju inte heller Percys köpelag eller Sydis hockeybevakning, men jag vill ju som sagt se mitt älskade lag nära. Okej Ängelholm, men känns det realistiskt att Rögle kommer gå upp? Brynäs kan jag väl sympatihålla på, men varför hatar Jonas Leksand? Han kommer ju från Dalarna...

Linda sa...

Jonas svarar: "Leksand är töntar". Och så är de ärkerivaler till Brynäs...
(Ber också om ursäkt för de urballade frågetecknen i förra kommentaren - av nån anledning var visst datorn på jobbet inte svenskt inställd)
Och stort HURRA för Frölunda som vann över obehagliga Färjestad! Gött!!

Lovisa sa...

Varför Jonas håller på Brynäs har jag fått förklarat för mig, men nu klarnar även aggressionerna mot Leksand. Är SÅ lättad att Frölunda vann, så sjukt spännande och jobbigt på slutet.