24 mars 2008

Påskfir

Har haft en fröjdefull påsk. Hann med bussen till Öckerö där jag möttes av Suss, Lars och Vera och följde med dem på middag hos några av deras vänner varav en också visade sig vara frölundait så jag kunde följa matchen utan att vara oartig. Inte för att den skulle visa sig vara särskilt festlig, men ändå.

Igår väcktes jag av Vera som överlämnade ett stort påskägg och sedan ägnade Suss och jag oss åt det vanliga kusinhänget; promenader, pannkakor och retsamhet innan moster, morbror, Johan, Lena, Conrad och hundarna anlände för påskmiddag. Kom hem igår kväll lagom till Hockeyhjärtan (dokumentär om varför Ö-vik har lyckats producera många NHL-stjärnor) som visade sig vara ett bra sätt att bearbeta förlusten på. Så himla fint och så himla mycket därför jag älskar hockey.

Inga kommentarer: