30 mars 2008

Buongiorno il bloggo!

Beslöt mig igår för att ta en taxi från Termini istället för att ta metron då min kropp hotade med att ge mig väskarm om jag försökte dra mitt råtunga bagage från Piazza del Popolo till Institutet. Så jag gjorde så och fick därmed den romerska känslan med en gång; rökning i bil, livsfarlig körning och grov förolämpning av medtrafikanter (varav jag förstod nästan samtliga - på grund av tidigare utgrävningsjobb är mina italienska specialiteter arkeologiska termer och svordomar). Jag var dessutom tvungen att guida chauffören på min högst ouppvärmda italienska i ett Rom jag visserligen hittar rätt bra men där jag aldrig själv har kört. Men jag kom lyckligen fram, packade upp och somnade sedan. Nu är det morgon och strålande sol men jag har ingen frukost hemma utan måste gå iväg till en bar och dricka kaffe. Åh nej vad jobbigt.

Inga kommentarer: