24 mars 2008

Synestesi och förvirring

Är tillbaka i Lund och har skamvråpinsamt nog missat det skånska påskeventet äggrullning hos Sofia eftersom jag var fullständigt övertygad om att det var imorgon. Har till och med bokat klipptid i anslutning till det då det är nära till Sofia från min frisör. Jag åkte tåg och lyssnade på Laibach när Sofia ringde och försynt undrade var jag var. Själv kände jag mig först mycket förvirrad då jag tänkt ungefär så här: annandagen = dag två i veckan, två = gul, tisdag = gul, ergo annandagen är på tisdag. Synestesi gone bad, heja mig själv! Hoppas dock hinna träffa Sofia och Linda i veckan. Nu däremot ska jag ge mig ut i den härliga snöblandade regnstormen för att fika med carissima Ellen.

9 kommentarer:

Kristina sa...

Mår bättre och blev mycket glad fö ett lila kuvert med trevligt innehåll som kom iförrigår (det bästa med England - post på lördagar). Tack! Vi måste höras näremre om Rom. Är avis på att ni ska ses!!! KRAM

Anonym sa...

Att komma försent på grund av ett neurologiskt tillstånd är ändå inte fy skam. Och eftersom jag inte bryr mig om hockey ALLS egentligen har jag drabbats av ett mycket litet sting av dåligt samvete för att vi är kvar och inte ni.

Och jag kan ha liknat mig och bror min vid Frölunda och Modo när vi spelade Alfapet med la familia i påskas, men det är inget som kan bekräftas som det brukar heta...

Lovisa sa...

Kristina: Skönt att du mår bättre och kul att du blev glad för kortet! Jag är lite avis på post på lördagar ;) Måste absolut höras om Rom, jag skickar tiderna då jag är borta från staden så är det bara att planera utifrån dem! Det känns konstigt att träffas utan dig, konstigt att skicka ett mail om lunch utan att lägga till din adress... jag har Skype nu förresten så vi får prata snart!

Martin: Det här är första gången jag har kännt att jag har kunnat skylla på synestesin, men jag kanske ska göra det oftare. Mmm, det är inte mitt fel, tyvärr. Det beror på mitt kroniska neurologiska tillstånd.

Fint att att du lider lite med oss. Är dock inte helt säker på om jag är helt nöjd med liknelsen. Vilken bror är Frölunda?

Anonym sa...

Man kan säga att Alfapetets första rond tydligt delade in deltagarna i en del det gick lite bättre för och en det gick motsvarande sämre för. Jag och Pelle hörde till den senare, men två starka tredjedelar senare hade vi båda kammat hem varsin övertygande seger ('elnöd' och 'ogrusad' gillades inte).

Så Frölunda ägde på EN plan i påskas i alla fall, fast under mer finliriga och intellektuella omständigheter! [Och visst är det väl så att verbet 'äga' kräver ett objekt?]

Lina sa...

Hej! När är det du åker egentligen? Min avfärd är fredag morgon.

Lovisa sa...

Martin: härligt att höra att Frölunda ägde åtminstone en period (ja, det kräver ett objekt)! Även fast jag fortfarande är lite ledsen över sakernas tillstånd. Däremot är faktiskt VF finliriga och intellektuella lite då och då; vår förre målvakt hade exempelvis Raul Wallenberg sprayad på sin hjälm. Men annars är en av de största poängerna med hockey att det inte är så intellektuellt.

Lina: jag åker på lördag. På torsdag ska vi ha triumviratträff i samma lokal som ditt hejdå-event, så jag parallellar lite mellan borden!

Lina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lina sa...

men åh, vilken bra planering! simultankapacitet är det nya svarta.

Lovisa sa...

Jag veeet