21 mars 2008

In der egg

I min hedniska familj får man sitt påskägg på långfredagen, levererat av tranan i ens för ändamålet utställda skor, och inte på påskafton. I år är mina föräldrar inte hemma över påsk utan befinner sig i Frankrike så jag blir istället bortskämd av mina släktingar. När jag pratade med mamma innan de åkte sa hon att allt jag behövde skulle finnas hemma och jag tänkte typ inhandlad mjölk och nystädat rum men mina fantastiska föräldrar anser även att jag behöver följande:

Påskpynt overload, det står seriöst påskliljor i samtliga fönster
Påskägg med godis
Påskprestenter; bedårande klänning från mamma och den fullständigt underbara boken Menschen miteinander - ein Brevier des taktvollen und guten Benehmens som pappa beställt från ett tyskt antikvariat eftersom han tänkte att jag ju älskar Ribbing och därmed skulle tycka det vore ballt att ha en bok av en av hennes föregångare.
Samt badbomber och pengar till skor.*

* Från pappa med orden: mamma sa att du behövde ett par nya skor nu när du åker till Rom.

Inga kommentarer: