11 juni 2009

Ynklighetsblogg

Hej jag är sjuk. Igår, efter vårfesten som slutade helt tidigt och lugnt och sansat, gick jag hem för att ägna mig åt min favoritsysselsättning; att gå och lägga mig tidigt. Sedan ägnade jag natten åt att må illa och var imorse tvungen att ställa in min munta. Känner mig ungefär som en skolkande fjortonåring som är hemma och är bakfull, men jag insåg efter att ha behövt vila i tio minuter efter att duschat att jag faktiskt kanske borde vara hemma idag. Ringde mamma för instant sympatier och hon höll med. Hon ville visserligen även hämta hem mig till Göteborg pronto för moderlig kärlek och omvårdnad, men så illa är det inte. Räknar med att var fullt frisk imorgon.

Har orkat ut för att gå till 7eleven då smaksatt is kändes som en bra produkt att börja med att äta samt för att hämta ett paket då det stor MCA in place på avin. Darling sis har skickat en fantastiskt liten härlig goodiebag från Monaco där ju vår förening har sitt ursprung. Eftersom jag vet att delar av min omvärld inte delar min passion för kokos kan jag förvarna om att jag numera har en parfym med kokosdoft. Och kommer använda den.

2 kommentarer:

Ida sa...

Stackars dig! Men när skall du nu tenta?

Lovisa sa...

Tisdag, skönt nog lyckades Eva få tid till mig då. Tack för omtanke!