01 juni 2009

Sju timmar senare

Sådärja. Det var ett väldigt trevligt seminarium, om än väl lite luft i salen på slutet, där alla vi som gått den gemensamma doktorandkursen presenterade, och opponerade på, varandras papers och diskuterade ämnesval, extra roligt att göra det utifrån våra olika ämnesbakgrunder. Vad man väljer att skriva om fascinerar mig mycket, både andras val och mitt eget. Att skriva om ett fenomen (patronus-klientsystemet) som går att koppla till dagens samhälle (nätverk) och en person (Livia) som är levande i mångas historiemedvetande, om än alltid redo med ett förgiftat fikon i stolans bröstveck, är tacksamt vid dylika forskningspresentationer, min blivande avhandling blev till och med utsedd till gruppens kioskvältare. Om så verkligen kommer att bli fallet låter jag vara osagt, men det är ett roligt ämne.

Nu kokar jag mer kaffe, öppnar fönstret mot Botan och kickar igång dagens andra arbetspass.

Inga kommentarer: