25 juni 2009

Idag har jag

* läst och skrivit vidare om den romerska närvaron i Mindre Asien.
* inte hittat de tidskrifter jag ville hitta och önskat att Lovisa (inte jag i tredje person utan LU:s bibliotektskatalog) inte låg nere.
* druckit kaffe med Micke.
* lunchat med Carin och fattat beslut om att det är vår nya torsdagstradition.
* hämtat film och bok om Antikmuseet på Classicum, requiescat in pace.
* sett filmen om museet igen och placerat den i hyllan för inspiration. Har ett par böcker och artiklar jag brukar återvända till för instant påminnelse om varför jag gör det jag gör
* slutat skjuta upp en sak.
* bokat biljett tills imorgon, åker tyvärr ohärligt tidigt.
* köpt bok att läsa i helgen.
* köpt ny blå sailorbaddräkt att inviga i helgen.
* tagit hand om flädersaftomgång nummer två.

Nu kommer snart två av mina bästa, Petter & Åsa, till mig för att dricka just flädersaft och gin, vilket jag har längtat efter hela dagen. Tänker förtränga avgångstiden imorgon.

Inga kommentarer: