06 juni 2009

Göteborg

Åkte som sagt upp till Göteborg i torsdags. Planen att kunna arbeta ostört på tåget grusades dock av trettio tonårstjejer som måste gått något riktigt tjejigt program, tänker frisör, på väg till Liseberg på skolresa. Lagom till Hässleholm hade de allsång till Arash. Väldigt tuggummibedårande. Fullständigt förödande för koncentrationen.

Väl framme åkte jag hem till föräldrarna för att lämna mina saker och åkte sedan till GU och Idas seminarium om den romerska triumfvägen (och insåg att jag var hemma igen när ordet knökad användes fyra gånger, om romersk triumfväg, det har inte hänt en enda under sju år i Lund) och en epigrafika med Anna (ooh, veckans vits!). Seminariet var högst intressant och att träffa Anna väldigt roligt, mina fellow epigrafiker är så få att man tycker om de trevliga ännu mer.

På eftermiddagen åkte jag hem till Suss, Lars, Vera och Baby Hjördis för att äta middag och leka med mina favoritkids. Trots allt jag försöker lära henne är det detta med smink som har fastnat hos Vera som hade peppat med sminkväskan ett dygn samt burit tuschnagellack på dagis för att jag skulle komma. På kvällen lämnade vi Lars med tjejerna och gick ner till Publik för att dricka öl och prata.

Glad kusin på Publik

Inga kommentarer: