15 juni 2009

Tager du?

Ikväll har jag vinkat av Kristina som är helt exemplarisk att bo med. Förutom att hon såklart är allmänt trevlig att hänga med är hon helt lugn med mina vanor att gå och lägga mig tidigt och gå upp tidigt för att tillbringa eventuellt onormalt lång tid i badrummet (människor som vaknar och är redo att gå hemifrån efter fem minuter, jag förstår inte). När jag var färdigfixad imorse väntade frukost och när jag ätit klart och skulle gå till jobbet diskade hon. Kristina lagar även mat, veckohandlar och viker trosor. Ni fattar. Det enda hon påstår sig vara dålig på är att ta hand om växter vilket är ungefär det enda husliga jag verkligen gillar att göra, förutom att färga bakverk med ljusblå karamellfärg. Jag erbjöd henne att försörja oss båda på mitt lukrativa utbildningsbidrag om hon lämnar London för Svanen men fick inget riktigt svar.

Efter att ha jobbat hela dagen (konferensbidrag, hellenismrepetition) ska jag nu ta det lite lugnt då mamma nyss ringde och uppmanade mig att ta hand om mig själv och sluta hävda att jag varit lite powersjuk men nu mår bra. Eftersom jag fortfarande inte har ätit något mer än flädersorbet, yogurt och smaksatt is kan hon eventuellt ha rätt. Jag är bara lite ovan vid att vid tjugofemårs ålder återigen ha drabbats av en barnsjukdom.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Jag tror eventuellt inte du skulle kunna ge mig den uppmärksamhet jag kräver & behöver, annars hade jag varit väldans lockad. :) Tack för en trevlig långhelg och ett hem i Lund. Puss!

Lovisa sa...

Betänk då att du till på köpet får mina föräldrar som svärföräldrar och de är väldigt bra på att uppmärksamma! :)

Puss & tack själv!