12 juni 2009

Papyrologorum et stelocoparum amicitiae

Idag har jag mått mindre illa, mest varit trött och haft ont i huvudet och således haft en lugn dag. I förmiddags fick jag en crash course i informationssökning. Jag missade det momentet under vårens doktorandkurs och hade nu taktikbokat Lena för att ta igen det. Hon är disputerad antikhistoriker som också har arbetat med inskrifter så hon om någon förstår mina behov vilket alltid är skönt. Liksom inte Zeitschrift für Papyrologie und Epigraphik, mm vilken sa du?

Därefter arbetade jag hemifrån. Jag tillhör inte dem som vanligtvis gör det, men idag kände jag behovet av att kunna sitta framför datorn i pyjamas. Dessutom passade jag på att tvätta vilket inte har hunnits med sedan typ Dackefejden. Efter ett par timmars arbete trotsade jag regn och trötthet och drack te med Åsa på Patisseriet och fick lite instant vänskapslove.

Inga kommentarer: