16 juni 2009

Lågstadienivå

Idag har jag muntat min läskurs om hellenismen. Är inte helt nöjd med min insats, men förutom två pinsamma misstag (jag blandade ihop byggnader i Athen som om jag hade gått direkt från A-kursen till doktorandtjänst och min totala brist på känsla för höger, vänster och vädersträck blev uppenbar. Den yttrar sig bland annat i att jag aldrig har förstått det där med kartor. Tack Gud för att aldrig mer behöva orientera. Som tur är är jag stadsbarn och har i skolsammanhang enbart orienterat i parkmiljö och således kunnat navigera utan karta. Jag förstod nämligen aldrig det där med att vända kartan efter vad jag befann mig utan höll den så att jag slapp läsa upp och ner. Så jobbar jag för övrigt fortfarande, men jag har idag lovat att bli bättre på att ta till mig information via kartor) så gick det mer eller mindre bra. Är nu en dödslinjefri kvinna tills september. Och mår dessutom bättre!

Efter att ha haft ett litet möte med Lina på eftermiddagen åkte vi ut till Jeanette och för en avslutningsgrillkväll med teatern. Att sitta ute omgiven av jasmin, pioner och fina vänner var ungefär precis vad jag behövde och kunde dessutom äta mat igen. Alles gutes med andra ord.

Inga kommentarer: