07 juni 2009

Walk of shame, Ica

Jag betalar nästan alltid med kort. Men tydligen gjorde jag det inte en enda gång igår eller idag. Förens nu när jag kom tillbaka till Lund, gick för att rösta och sedan handla lite. Efter att slagit fel kod två gånger och blivid rädd att råka spärra det gav jag mitt kort till (den självklart jättesnygge) kassören och bad honom ta det på mig leg istället. Varpå han tittar på mig och säger ursäkta, men heter du verkligen Jonathan?

Nej, det gör jag ju inte. Däremot mindes jag plötsligt hur vi i fredags tyckte att det var jätteroligt att vi hade likadana blåa kort. FokusRom, iuvenes, är ett rakt igenom seriöst projekt som präglas av hög intellektuell nivå och stringens.

1 kommentar:

Unknown sa...

Och genom ett under så höll jag, som tillochmed försöker betala gatumusikanter med kort, en kortfri dag igår och blev således idag demaskulerad på ica.