22 juni 2009

Hej hej hallå dagboken

Inledde dagen med att fem över åtta på Hemköp (var tvungen att handla mjölk, kaffe utan mjölk makes me dull, inser själv att glamourfaktorn på att köpa film på Hemköp en tidig morgon är ungefär noll) fynda hela tv-serien om Bert som jag älskade när jag var yngre, och fortfarande gör. Innan jag kom hem för att se den ikväll hann jag dock med lite annat.

Som att jobba tex, är förnärvarande helt själv på kontoret, men fick ett socialt avbrott i form av uppvaktning och mingel med anledning av att rektor fyllde sextio år. Efter tillställningen fick jag dessutom chans att luncha med Ida och Petter (som äntligen är hemma igen) innan jag gick tillbaka till min lätt ödsliga arbetsplats.

Efter jobbet gick jag förbi teatern en sväng innan jag gick hem för att tappa upp flädersaften, göra hela köket lätt sockerkladdigt och sedan koka en omgång till. Och sedan se på Bert! Och därefter kommissarie Montalbano som också är kvalitetstid rakt igenom, förutom att den slutar way past my bedtime.

Inga kommentarer: