01 juni 2009

Knuff

Nostalgade mig lite idag då seminariet hölls på Historiska där jag tillbringade mina tre första terminer i Lund. Varav jag var tonårig under samtliga vilket märks inte minst på min produktion från den tiden, herregud med vilket patos jag argumenterade, idag kramar jag skämskudden när jag läser. Hursom. Det var under den tiden jag och Emma lärde känna varandra och vi tillbringade oerhört mycket tid på det kristna kaféet Liberiet vid Domkyrkan eftersom 1) de hade så billigt kaffe 2) det var garanterat riskfritt att springa på folk man kände vilket gjorde att vi ohämmat kunde analysera vilka vi hånglat med på nation under den gångna helgen 3) man kunde spela fia. Vilket vi gjorde större delen av tiden medan vi pratade och fikade. Och i lördags fick jag ett eget fiaspel av Emmchen i inflyttningspresent. Känns som läge för en spelkväll snart.

2 kommentarer:

Melinda sa...

Jag avskyr avskyr avskyr att läsa gamla alster. En dag kan jag kanske le åt det, men jag är fortfarande för pretto för att uppskatta det naiva.

Lovisa sa...

Jag också, även om det går bättre med äldre saker, men det som tillhör universitetstiden är fortfarande skamligt pinsamt...