29 juni 2009

Tillbaka

Nu är jag hemma igen, i en lägenhet som sympatiskt nog har visat sig vara riktigt sval trots värmen utanför. Imorse åkte jag som sagt in till Göteborg för att tillbringa ett par trevliga förmiddagstimmar med min begåvade doktorandkollega Viktor under vilka vi bland annat diskuterade avhandlingar, historia, smycken, knytflugor och kravatter, de sistnämnda två fantastiska mansaccessoarer som vi delar en passion för, även om Viktor bär upp dem betydligt bättre än jag.

Därefter tog jag tåget tillbaka till Lund och här är jag alltså nu och försöker komma ikapp med mailskörden. Fördelen med Orust är att jag verkligen släpper allt när jag kommer dit, nackdelen är att det känns helt overkligt att jag ska arbeta imorgon. Känslan förstärks av det faktum att jag strax ska gå gå iväg till en uteservering nära mig för att träffa Åsa över öl och det är inte ens koftkallt ute.

Inga kommentarer: