14 juni 2009

Kristinadagen

Igår var det stora Kristinadagen då vi kombinerade examensfir med möhippa. Darling K hade önskat en dag av umgänge med mig, Linda & Sofia, så det var det vi gjorde. Först åt vi frukost, så som Senior Staff alltid gör när vi är samlade i samma stad, innan det var dags för examenshögtid. Alla nyexade jurister tågade in till tonerna av Pomp and Circumstance och sedan var det högtidligt i ett par timmar till. Jag satt och funderade på om man kanske ska ta ut examen i alla fall? Som konsekvens av alla fristående kurser, examina i olika ordning (jag var ju inte färdig efter min magister) och det faktum att jag var i Rom i våras har jag aldrig riktigt fått ett avslut på mina studier, inte innan beskedet om doktorandtjänst. Och någonstans har jag väl alltid känt att det inte är på riktigt förens man får en lagerkrans. Fånigt nog. Så kanske blir det examensfir för mig nästa vår. Nåväl.

Efter vi lämnat kyrkan åt vi lunch tillsammans med Rikard, Kristinas mamma och faster innan vi var tvungna (förlåt) att pröva Kristinas kontrollbehov bara lite med en ögonbindel. En inte helt nöjd person leddes sedan den korta sträckan till AF-borgen där vi bokat bastun precis som under tiden i Studentteatern. Efter ett par timmar på taket gick vi hem till Linda för att mellanlanda innan det var dags att förbereda för middag, drinkar och en härlig kväll hemma hos mig som jag hoppas att huvudpersonen var nöjd med.

1 kommentar:

Kristina sa...

Det var hon. Minus ögonbindeln det vill säga. :P Puss!