26 juni 2009

Långhelg

Nu sitter jag på verandan på Orust och kvällsluktar lite på kaprifolen. Kom till Göteborg vid nio imorse, åkte hem och sov ett par timmar (om jag inte får sova mina åtta timmar blir jag väldigt, eh, sömnfokuserad tills dess jag gjort det) innan jag gick på stan tillsammans med alla fotbollsfans blandade med West Coast Riot teensen (jag tänkte mest på hur jobbigt det verkade vara att vara så svart- och påklädd och kände mig gammal). Mitt mission var att hitta ett par sandaler, tidigare har jag, trots den antikhistoriker jag är, varit tveksam till gladiatorsandaler på alla som inte är Russel Crowe, men nu när det finns i guld är det ju en helt annan sak. Reashoppade även en blå långklänning och en blårutig kjol. Dagens fynd däremot kan icke avslöjas då det köptes två likadana varav en ska skickas till Stockholm.

I eftermiddags körde sedan jag, pappa och Sussie upp till landet där mamma redan var. Så skönt att vara här, ser framemot två dagar på stranden, bara skönlitteratur och saltvatten. Nu däremot ska jag gå upp till storkusin och dricka lite vin.

Inga kommentarer: