06 juni 2009

FokusRom

Igår var det heldagsseminarium för oss doktorander inom FokusRom då vi alla presenterade vår forskning. Det sker så mycket spännande inom det romerska runt om i Sverige just nu, wow. Oerhört roligt också att träffa doktorander inom mitt eget område och inse att vi trots allt inte är så få som man ibland tror. Speciellt då flera även är fina vänner (och andra, som Viktor, kom förbi). Dagen leddes av lovely Ida och Gunhild, min begåvade bihandledare. Känner att det är nära att det bli fjäskblogg igen, men de är ju så bra. Nåväl, håller här.

Efter en heldag, som enbart avbröts av lunch på Fond, gick vi på en After Work som slutade först efter midnatt. Tror jag lovade Ida att inte blogga om hennes privata bilder som mystiskt nog råkade projiceras när datorn gick in i viloläge, specielllt inte bilden som föreställda döda fåglar i en vit platsbalja, så jag gör inte det. Inte heller borde jag skriva om hur Jonathan och jag råkade sätta igång ett larm på väg hem. Så vi tar en bild istället. Mer än tusen ord ni vet.

2 kommentarer:

Ida sa...

Vilka begåvade människor som visas på denna bild! Man förstår att seminariet verkligen låg på hög intellektuell nivå. Lovisalooken är också helrätt, och fingergesten pricken över i:et.

Lovisa sa...

Jag kände att jag ville förmedla den intellektuella nivån till potentiella blivande doktorander.

Och du hann med sista bussen hoppas jag?