06 juni 2009

Kvällssol

Har haft en fin lördag. Först hälsade jag på farmor och satt på balkongen och drack kaffe med henne, skönt att se henne relativt pigg. Därefter träffade jag min BFF sedan tjugofyra år, Elin. Vi har fikat, pratat och promenerat innan jag fortsatte att gå hela vägen hem. Vårens första luftballonger har börjat segla. Länge trodde jag att de var vanliga i alla städer, men tydligen är de i den här mängden ett göteborgskt fenomen. Det är fint i alla fall, någon gång skulle jag själv vilja stå i korgen.

Eftersom min mobil är lätt labil och jag fick Pegahs sms när det var för sent att ses kommer jag att ha en lugn kväll, lite översköljd av trötthet. Ser ej på fotboll av förklarliga tråkighetsskäl, men gläder mig åt att ha fått en ny hockeyvän i min kollega Isak. Hur många romerska historiker går upp mitt i natten för att följa Stanley Cup trots att favoritlaget inte ens spelar? Precis, man blir glad när man hittar dem.

Nu ska jag gå upp på vinden, hämta en favoritbok, äta jordgubbar, dricka vin och tappa upp ett kokosskumbad.

Kärlek till er.

2 kommentarer:

Iceman sa...

Jag känner mig mycket hedrad av ditt inlägg. Dedication - som du vet är det just det hockey handlar om. Även på okulär nivå. På lördag morgon tar säsongen slut...

Lovisa sa...

Eller hur, det handlar om passion. Mycket spännande att det gått till en sjunde och avgörande match, men också lite vemodigt att säsongen sedan definitivt är över.