24 juni 2009

Man skulle kunna tro att jag är sponsrad av solskyddsindustrin, men det är jag inte

Idag har jag skrivit, älskar när det flyter och texterna inte behöver värkas ut. Och så har jag träffat doctissimus Fabian, ätit glass och talat om historia, hovkultur och avhandlingar på Patisseriets skuggiga uteservering, dagens trevligaste, medan kvällen ägnades åt ett ledarmöte på teatern inför kommande lägerveckor.

Vidare har jag köpt mer solskydd. Nu när det är sommar på riktigt är det by-bye spf 25 och välkommen 50+. På Apoteket såg jag att de hade små heltäckande dräkter för barn, ska föreslå Suss att Baby Hjördis får en sådan som den rödhåriga lilla baby hon är. När jag var liten badade jag alltid bort all noga insmord solcreme och fick således bada med t-shirt, en heltäckande dräkt däremot hade ju varit superpraktiskt, speciellt fram tills dess man börjar bry sig om vad man har på sig (konceptet wet t-shirt är ju inte asballt när man är tio). Känner att detta är den punkt då jag alltid blir överbeskyddande, brukar ibland ringa mina (mycket mer soltåliga än jag) föräldrar och uppmana dem att smörja in sig.

Och det gäller er också!

Inga kommentarer: