21 juni 2009

Årets ljusaste kväll

Fortsatt lugn midsommarhelg med total ledighet. Jag hade laddat upp med oläst bok, osedd film, vitt akvarellark och ansiktsmask, vid lunch hade jag läst ut boken och var uttråkad. Således bokade jag om min och Åsas dejt en dag, vi fick sällskap av Micke och okynnesdrack vin i först Stadsparken och sedan på min gård och fortsatte sedan att okynnesgöra hela kvällen.

Idag orkade jag inte vara helt ledig längre utan gick förbi teatern för att styra lite och sedan till ze office. Min princip om att aldrig jobba hemma innebär att jag måste gå dit så fort jag vill göra minsta lilla eftersom jag inte har något arbetsrelaterat sparat på Baby Ernst. Som jag för övrigt har tillbringat kvällen tillsammans med, i sängen, seendes den där filmen jag aldrig såg igår. Innan dess hann jag och darling Åsa med en promenad i Stadsparken och allmänt söndagsobsessande. Älskar att vi bor så nära.

Inga kommentarer: