21 juli 2007

Vardagssexism eller jag hjärta jag

När vardagssexismen blir alltför uppenbar är den nästan rolig. Den här veckan är favoriten italienskt hushållspapper. Vi använder en sort med med bilder på olika djurhonor som tar hand om sina ungar, komplett med den snirkliga texten cura di madre, typ modersomsorg. Inga pappor i köket här inte. Men det papper som jag har överkonsumerat är det med bilder på pinuppor med information om Betty Bijoux, Dorothy Doll och Lisa Lovette som posar på det. Detta är alltså inte något spexigt utan random stormarknadspapper. Om jag bara hade kunnat och SAS hade tillåtit hade jag lätt släpat med mig en bal hem.

Annars så funderar jag på att lova mig själv evig trohet medan jag kysser min spegelbild och trär en ring över mitt vänstra finger som ett tecken på att jag är trött på män som frågar om jag är intresserad av en italiensk pojkvän.

Inga kommentarer: