08 juli 2007

4th of July

Vi firade amerikanska nationaldagen genom att äta glass med persikor till efterrätt (tydligen är det typiskt amerikanskt att ha till glass? Jag tänker att det är ett internationellt fenomen och att typ cookie dough är mer US style, men hey, jag är inte den som är den). Jag bidrog till den följande nationalitetsdiskussionen genom att berätta att alla namn på IKEA-produkter betyder något på svenska och fick översätta allt ifrån magiker till poäng. Dagen efter tittade Meg plötsligt upp från sitt trench och skrek över hela siten VÄRNAMO, I remember the name of my sofa, it’s Värnamo!! What does it mean? And I was oh you know Värnamo is a metropolis in the part of Sweden we call Småland…

En annan fin sak med att arbeta med folk från Philadelphia är att de vet vem Forsberg är, även om jag fick lära dem MODO.

1 kommentar:

DameBoudicca sa...

Hahah! Jag ska komma ihåg den repliken nästa gång jag är hemma i Värnamo...