08 juli 2007

En vanlig dag

Bara för att dementera ryktena om att jag lever ett dolce vita liv här så vill jag gärna nämna att jag arbetar tio timmar varje dag och varannan lördag.

En vanlig dag
05.45 Går upp, väckt av tupp och mobil som back up.
06.15 Frukost (italian style; kex, nutella och kaffe. Precis vad man behöver inför en dag av fysiskt arbete. Men vi får dock frukt).
06.45 Packa ihop all utrustning, applicera all solkräm.
06.55 Åka till siten.
07.00 Gräva, hacka, rita, fota, måla, mäta, pensla, gräva, köra skottkärra, bära jord, titta på ugglor.
10.15 Merenda, förmiddagsfika in svedese.
10.30 Gräva, hacka, rita, fota, måla, mäta, pensla, gräva, köra skottkärra, bära jord, titta på ugglor.
12.30 Lunch
13.15 Gräva, hacka, rita, fota, måla, mäta, pensla, gräva, köra skottkärra, bära jord, titta på ugglor.
15.00 Packa ihop all utrustning. (Dagens citat: where is my pelvisbag, has anyone seen my pelvisbag, oh my god, I’ve lost my pelvis – jag som inte hittar en av påsarna som jag har paketerat mitt skelett i, men den kom tillrätta).
15.30-17.00 Fri lek, brukar innebära dusch och lite läsning.
17.00-19.00 Arbeta med att rita rent planer, tvätta och märka fynd och registrera saker i databasen. Vissa kvällar har vi seminarium.
19.00 Happy hour – drinkar innan maten.
20.00 Middag. Vi brukar sitta ute till elva och äta, dricka vin och prata. Sedan sover vi som stockar och stenar tills tuppen gal nästa morgon och allt börjar om på nytt. Jag vaknar nu mera 05.30 av mig själv.

Inga kommentarer: