13 juli 2007

The Simple life II

12. En fårflock brukar passera oss ibland. De har bjällror.

13. Jag har ätit färska örter självplockade från fältet, inte cityfjolligt balkongodlade. (Mynta i min mojito och fänkål i Gabii när vi ville avhjälpa vår nära förestående hungersdöd orsakad av att italienare inte har tagit till sig den svenska mjölkindustrins budskap om att frukost är dagens viktigaste mål utan istället överäter middag. Okej, mojito är lite fjolligt, men hungersnöd är very the simple life.)

14. Jag har koll på människorna i grannskapet likt en nyfiken tant. Exempelvis satt en bybo och läste tidningen i sin bil (?!?) misstänkt länge (bråk vid köksbordet?), en annan borde verkligen hålla bättre koll på sin hund och mannen med käppen syntes inte till på två dagar.

15. Jag bär allt jag behöver inklusive mindre verktyg i fickor. Eftersom jag till vardags är en kjolbärande kind of girl brukar jag köra med handväska, men jag funderar på att börja med fickor istället.

16. Jag kan mina årstider. Fikonen jag köpte på GS idag måste vara importerade eller odlade i södra Italien för de mognar faktiskt inte förens nästa månad. (Tråkigt nog, förra sommaren brukade vi plocka och äta till lunch. Därav att jag vet detta.)

17. Jag har blåmärken och skrubbsår ej orsakade av kombinationen för mycket bubbly och att gå in i dörrar utan istället stenblock, cement och spadar.

Inga kommentarer: