14 december 2008

Julbord

I fredags störtsnöade det när jag gick ner till söder (Petter säger SoTu – Söder om Tullgatan, men själv är jag nog inte riktigt där än) och jag kom i julstämning. Kvällens plan var julfirande med the homies, men strax efter sju då jag fortfarande stod i handduk ringde Petter och bad mig komma på julbord på nationen då LUS var där och hade fått ett återbud. Efter en rekordsnabb påklädning satt jag bland presidialer, snaps och julvisor. Spontant julbord kan ju bara sluta på ett sätt. Det var visserligen inte lika fabulöst som förra årets firmafest som också inleddes med julbord på nationen, men härligt ändå och efter mellanfest, rosa bubbel och dansgolv avslutades kvällen på exakt samma sätt som förra året. [Nu hade jag tänkt kommentera det genom skriva något på latin för att vara lite hemlig men insåg att det går ju inte med den här läsarkretsen så jag lämnar det därhän.]