05 december 2008

Kvalitetstid

Igår följde Suss och Baby Hjördis med mig ner till Lund för en dag av kusinkvalitetstid. Det var mycket mysigt; vi tittade på julklappar, fikade och umgicks. Hjördis (som vid jämförelse är cirka fem centimeter längre än keruben Adam i sittande tillstånd) älskade att vara hos mig då min inredning är lite som ett babygym; det är mycket som glänser, glittrar och lyser. Eller som Suss sa: du har verkligen allt man behöver utom utrymme.

På kvällen, efter att ha vinkat av mina raringar, gick jag och Emma på Historiska Föreningen och sänkte som vanligt medelåldern med cirka femtio år. Efter ett mycket intressant föredrag om folkmord, vad som karaktiserar dem och hur man egentligen bedriver forskning kring fenomenet var det eftersits med vin och quiz. Mitt lag vann, efter att en äldre man suddat ut mitt rätta svar och jag åter hade fyllt i det. Lovisa - patriarkatet 1-0. Efter att ha fortsatt ut för mer vin blev jag och Emma (inte för första gången) kollektivt uppraggade och utlovade hångel i Eslöv. Även om vi vänligast tackade nej gick min ambition om en lugn kväll hemma för första gången på en vecka om intet, men det var värt.

Inga kommentarer: