18 december 2008

Edit

Eftersom tydligen fler från Kansli HT än jag anade läser bloggen (hej!) så har jag meddelats att jag inte har fått dispens utan anses ha motsvarande kompetens. Så, nu är det ändrat. Egentligen borde jag kanske inte ha bloggat om (delar av) alla turer (om vilka jag misstänker att jag bara känner hälften), men det var så mycket känslor tidigare, ni får ta det för vad det är.

Efter champagne med Åsa gick vi vidare till Kårens glöggmingel där jag höll på att börja gråta i famnen på dekanen (Emofest 2008 - välkomna!). Jag blev så lättad av beskedet i förmiddags att jag knappt orkade bli glad och tårarna har bränt bakom ögonlocken hela dagen. Efter glöggen tog Petter med mig på bio, vi snyftade oss igenom Rachel getting married vilket var precis vad jag behövde.

Nu ägnar jag mig åt några av Åsas julklappar: blåbärstryffel, champagnete (något starkare hade jag nog inte klarat) och Blonde Redhead som både hon och Annchen har hyllat och två så smarta brudar kan ju inte ha fel.

4 kommentarer:

Nene sa...

Champagne, det enda sättet att riktigt fira sig själv. Jag borde knäcka flaskan jag fick i födelsedagspresent snart för att fira att jag överlevt hösten, men det har inte riktigt funnits tillfälle än.

Nåja, nyår och semester, det borde lösa saken.

Snyftade mig själv igenom Wall-E och har sen suttit och surat över anonyma kommentarer (griniga sådana) och tar stort nöje i att kunna glädjas med dig över dina lyckobud! Du är den levande Plötsligt-händer-det-tjejen! Och med det menar jag inte att du inte har lagt ner hur många år som helst på det! för det har du! Utan den där minen de får i reklamen när de har vunnit högsta vinsten och livet faller på plats runt dem. Avund!

Lovisa sa...

Det tycker jag verkligen att du ska! Varför inte ikväll?

Det glädjer mig att du glädjs med mig! Du har rätt i att det händer mycket nu, vilket är jättekul, men jag ser faktiskt framemot en (förhoppningsvis) odramatisk julhelg. Och du, låt inte kommentatorspuckona göra dig sur! Kram!

Anonym sa...

På vilket sätt har du ansetts ha motsvarande kompetens? Har du läst grekiska på gymnasiet eller på egen hand?

Grattis till tjänsten! Hoppas att du ändå vill läsa några kurser i grekiska på universitetet, detta underbara språk!

Lovisa sa...

Tack! Jag har läst det på egen hand samt påbörjat (men ännu inte avslutat) en distanskurs från UU. Det har gjort att jag kan hantera enklare inskrifter och annat nödvändigt. Men givetvis kan jag långt i från tillfredsställande mycket och planerar att läsa fler kurser, förhoppningsvis i Lund.