08 december 2007

Firmafest

Igår åt jag först frukost med The Senior Staff minus Linda som var saknad. Därefter styrde jag upp saker inför firmafesten och om någon skulle hitta bilder på kopierade bröst vill jag bara passa på att säga att jag inte har någonting med det att göra. På kvällen var det dags för årets event. FAB Firman AB bjöd alla sina anställda på julbord och sedan schlagerdans och oh vad nöjd jag är med det hela. Gästerna var en kombination av mina, Emma och Johannas gemensamma vänner och några som tidigare aldrig hade träffats och jag tror att blandningen var riktigt lyckad. Det är verkligen roligt att ha vänner som går in för ett tema och bjuder på sig själva; dräkt, strikta glasögon, uppknäppta knappar, läppstift på kragar, slipsar i hår, för höga midjor och för mycket smink, neonfärger, paljetter, röda naglar och läppar… Förutom mat och dryck hade vi planerat ett antal uppdrag och fick därför uppleva bland annat julspel, luciatåg, tal, en hembyggd julgran, en riktig tomte och uppkopierade kroppsdelar som delades ut under middagen.

Efter sittningen dansade vi till schlager as if there were no tomorrow och natten avslutades på ett härligt, och skulle man nästan kunna säga, temaenligt sätt.

Inga kommentarer: