06 december 2008

Buffertdag

Igår var jag i Malmö och träffade Åsa, Arvid, Lisa & Stina. Planen var först middag och sedan utgång, men det blev middag och sedan hemmavin då vi hade det så trevligt där vi satt.

Idag har jag börjat komma ikapp. Har gått på stan, tänkt köpa ett par vantar då de gamla sedan igår är spårlöst försvunna men även råkat komma hem med ett par Sherlock Holmes-rutiga shorts. Plockade upp en bok på UB och gick därefter hem och bakade focaccia.

Ikväll, efter en promenad, har jag ägnat mig åt min favoritkombo pyssel och Radiosporten (Södertälje - Frölunda 1-2. Frölunda FTW!). Jag har även lyssnat på julradio, druckit glögg och pratat med Petter medan jag satt uppkrupen i soffan, omgiven av guldglitter, tända ljus och hemkärlek.

Dagens observationer: om man lyssnar på pampig julmusik och Laibach samtidigt blir resultatet ytterst effektfullt. Milan Fras & Co borde kanske fundera på att utöka sin repertoar av covers? Och så är det med blåa stjärnor som med guldglitter; det hamnar lätt överallt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lovisa!

Jag såg nu att du skrivit i min blogg, så jag svarar här så att det inte försvinner i den stora webben. Jag har inte riktigt skrivit det rakt ut innan men jag har jobbat som latinlärare på Katte sedan i augusti (två latinkurser) och ska vara där minst fram till sommaren i alla fall. Det är riktigt kul och eleverna är toppen! Jag har ju inte fått ihop till heltidsjobb sedan i våras men att testa på olika skolor är alltid en bra erfarenhet. Har lite nytt på gång till våren men det är inte spikat än så jag vågar inte säga nåt...

Ha det fint!
/Gabrielle

Lovisa sa...

Wow, vad roligt, grattis! Jag har ju förstått att latinlärare på Katte är en ärofylld post att ha. Kul också att det är latinet som tycks ge dig jobb framför svenskan (eller, det är ju synd på svenskan men du förstår hur jag menar).

Cura,
Lovisa

Anonym sa...

Jo, det känns rätt ärofullt. Att de vågade satsa på en yngre lärare känns också roligt (vid antagningen fanns en del "gamla rävar" med som också ville ha jobbet)..

Och att latinet ger jobb är fantastiskt på alla sätt, till och med jag själv tycker det är oväntat. Särskilt kul är det eftersom jag under alla studieår fick höra att det aaaldrig skulle gå... Haha, tji fick dom!

Tua /Gabrielle

Barbarossa sa...

Weihnacht mit Laibach? Det vore ju en alldeles lysande (tindrande?) idé! Tänk vad de skulle kunna göra med låtar som Jingle Bell Rock, Rudolf med röda mulen och Jag såg mamma kyssa tomten...

Lovisa sa...

Garielle: Återigen, roligt för dig och bra för ämnet att de vågar satsa på en yngre förmåga! Och visst är det roligt när ens intressen faktiskt också ger en jobb, även jag har ju mer än en gång fått höra att antikhistoria helt saknar framtidsutsikter...

Ragnar: Eller hur! Jag tror att det hade kunnat bli fantastisk bra.