30 december 2008

Minnen

Idag har jag, mamma och moster gått igenom några av de sista kartongerna med mormors saker. Det känns fint att de fortsätter att användas, även om jag inte klarar av att slänga något då allt väcker minnen. (Apropå på det borde jag maila min säljare och fråga efter måtten på köksväggen inför tapetseringen, men jag är rädd att hon kommer tycka det är jobbigt att jag ska göra om i hennes förra hem. Jag hade gjort det.) Efter ett tag kom Johan, Lena och baby Rasmus förbi och vi fikade tillsammans med morbror och hundarna och jag fick ett par julklappar till och min ensambarns-tröja har nu fått konkurens av en Lovisa-tröja. Det har varit mys att umgås så mycket med släkten, men det har också lett till att alla nu är hysteriskt förkylda, så även jag.

På eftermiddagen reashoppade jag en kaffe- och en vattenkokare och några saker inför imorgon. Ikväll har jag badat, ätit granatäpple och ska nu packa. Imorgon bär det åter till Lund.

Inga kommentarer: