22 december 2008

Och så köket, alltså ett skönt kök, där man har liksom paketet, jag menar kökspaketet

Imorse packade jag, sedan gick jag på stan och köpte de sista Lundaklapparna och hoppade därefter på tåget som givetvis var försenat. Rusade hem för att lämna min väska med orden hej fint att se er jag är dödssen och ska träffa Moa typ nu men spillde på mig på tåget så jag måste byta om var är min svarta skjorta? Följande mening sades på ungefär två sekunder, två minuter senare var min skjorta struken och jag stod redo i hallen utrustad med ett spårvagnskort och frukt. Föräldrarutin. 

Tillbringade ett par oerhört trevliga timmar på Cigarren i sällskap med Moissima, mintchokladkaffe och framtidsplaner och jag fick ännu en födelsedagspresent i form av en julmops. Efter att ha promenerat längs en julprydd Aveny (hemma!) sa vi hejdå och jag fortsatte hem för att äta gröt och parkera mig framför Jul med Ernst. Nu ska jag bada.

2 kommentarer:

MEE sa...

Äsch, det är helt din förtjänst att det blev så trevligt, jag var ju i ett ganska underligt tillstånd först, post jättepsykbryt på Ströms, men du gjorde mig glad och nöjd. Tusen tack, och i synnerhet för allt skvaller!

Lovisa sa...

Darlingissima, du var lika förtjusande som alltid, det var verkligen inte bara min förtjänst! Vi ses snart igen hoppas jag.