19 november 2008

Tack

Det blir pekoral hur jag än gör.

Jag skulle vilja tacka lite.

Tack pappa, Åsa, Viktor, Marianne, Moa & Ragnar för att ni tog er tid att läsa ansökan och för att ni är så fina och begåvade.

Tack Triumviratet för att ni har delat, och därmed som inga andra har förstått, mina ambitioner sedan dag ett på Historiska. Det finns inga andra jag hellre vill dela mina drömmar med.

Tack The Senior Staff för alla frukostsamtal och kemiska diskussioner.

Tack FAB för analysfikor och stöd. Och tack PK för att du var den som på slutet fick stå ut med all hets och ält.

Tack Lina för att jag nog inte hade tagit mig igenom latinet utan dig. Åtminstone hade jag inte haft lika roligt.

Tack Fredrika för kedjerökning och öl, det var så uppsatserna skrevs klart. Och tack för att du var den första som gratulerade mig.

Tack Petter för att ha försökt förhandla posten som vice rektor mot mitt studiestöd och för erbjudandet om att rektor ska underteckna min anställning. Jag vet inte om det är varken lämpligt eller ens lagligt, men jag uppskattar gesten.

Tack MCA for being MCA.

Tack Åsa, Martin, Marie, Elin, Annchen, Ellen, Erika, Sofia S, Sofia I, Karin D, Karin O, Johan, Lena, Suss, Johanna B, Sandra, Ann, Kattis, Sara, Anna, Thomas, Daniel, Netta, Parysa, Özge, Gustav, Moah, Felizia, Pegah, Therése, Camilla, Johanna S & systrarna för alla hejarramsor den senaste månaden.

Tack alla andra vänner för att ni finns.

Tack till Peter Forsberg för inspiration.

Tack till mamma & pappa för att ni alltid har trott på mig och tack Institutionen för att ni valde att göra det nu.

Tack.

8 kommentarer:

Linda sa...

Jag tycker att du är värd en liten pekoralstund! Hurra hurra hurra för dig igen! Då blir vi doktorandkollegor - precis som det ju var tänkt hela tiden! Och om några år är vi professorskollegor och tar över universitetet, kastar ut patriarkerna, bygger broar mellan naturvetenskap och humaniora och är allmänt fab ;-)
Kemidiskussionerna uppskattades särskilt och säger jag glatt "varsågod" till ;-)

KRAM!

Lovisa sa...

Tack! Ja, det här är ju oerhört planenligt. Vi kommer bli så balla när vi blir stora! Och fram tills dess vi är professorer tror jag att det kommer behövas ett antal kemidiskussioner... Känns väldigt fint att ha någon att bolla med! Kram!

Sofia sa...

Du är så söt! Tack och Grattis till att du blivit föreslagen och nu håller vi alla tummar för dig så att det inte blir någon överklagan...men ärligt talat, det blir det ju inte, eller hur!!??!

Lovisa sa...

Tack och dito! Man vet aldrig, men vi hoppas åtminstone inte att den går igenom!!

Gustav sa...

Vi gillar pekoral!

Anonym sa...

PKral!

Lovisa sa...

Ja, ironi är trots allt oerhört 2007. Tack för att ni står ut. PKral!

Anonym sa...

Organisationen säkrar sitt grepp.