20 november 2008

Ad utrumque parata

Jag har gått från att vara fullständigt exalterad till frireligiöst tacksam och börjar nu sakta återvända till verkligheten. Trots allt har jag mer att göra än att le rakt ut i luften. Kickstartade med den härliga 06.00-tvättiden imorse. Ägnade mig därefter åt teatern innan jag lunchade med Fredrika. Försökte mig sedan på, med varierad framgång, lite inläsning innan kvällens karnevalsmingel. Då jag planerar att arbeta 2010 kommer jag inte engagera mig nämnvärt, men det var trevligt att som gammal tältchef träffa andra karnevalister och teama upp med PK.

Karnevalen var lite som jag tänker mig lumpen; sjukt kul men fruktansvärt lerigt och jobbigt mellan varven och något som man glorifierar i efterhand. Karneval, karnevöl, karneveau, 733 fullsatta föreställningar, monologer, såpbubblor, fest, galenskap, VM-guld, vänner, kärlek, regn, känslor och acid acid acid. Dagen efter tentade jag till mig min kanske minst välförtjänta femma någonsin, eller mest förtjänta beroende på hur man ser det. Sedan började det ösregna, vi rev tältet och jag sov i ett dygn.

Inga kommentarer: