09 november 2008

Dirty martini

Hade en mycket trevlig kväll igår. Först åkte jag hem till Emma för vad som var tänkt bara skulle bli en liten fördrink men som slutade med en flaska vin och våra bästa Italohits och andra favoriter. Därefter gick vi vidare till Nene som fyllde år och bjöd på cocktailparty. Det var mingel, mimosas, många trevliga gäster, en strålande värdinna och som körsbär på toppen lärde jag mig uppskatta en Dirty martini vilket aldrig tidigare har varit min paraplydrink. Men på en balkong med vattenpipa och lånad kavaj mot kylan älskade jag den.

Idag har jag tagit det lugnt, sett på Karjala Cup och glatt mig åt Tre Kronors vinst. Och så har jag, på förekommen anledning, återigen lyssnat på Tell no one about tonight.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Dirty martini är väl gin och olivspad? Är det verkligen gott? And by the way, SM-GUL, SM-GUL,SM-GULD!!

Anonym sa...

och när jag säger SM-gul så menar jag såklart SM-guld!

Anonym sa...

och jag menar snarare tell us all about it.

Lovisa sa...

Kalmar: Ja, det smakar typ flytande oliver. Och man gillar ju oliver.

Fast alltså, vi pratar ju fortfarande fotboll? Vad jag vet har Kalmar inget lag i Elitserien.

PK: På torsdag PK, på torsdag...

Anonym sa...

jag vet. can NOT wait. sitter istället med leendet som går från höger till vänster öra och hoppar lite upp och ner på stolen samtidigt.

Lovisa sa...

Åh, gulle-PK! Längtar efter torsdag.

Anonym sa...

åh, är det aldrig torsdag. just den här torsdagen kommer ju nästan konkurrera med julafton.

Lovisa sa...

Jag veeeet. Så mycket att prata om.

Lovisa sa...

Det är nästan så att jag känner för att göra en repris, bara för att det ska finnas ännu mer att analysera.

Anonym sa...

som sagt, nu ÄR det torsdag. hoppochlek! hoppochlek!

hade en repris verkligen förändrat samtalet, frågar sig den undrande?

Lovisa sa...

Torsdag, torsdag, torsdag!!!

Nej, det hade det ju inte. Jag var mest exalterad över tja, att det snart var torsdag.

Anonym sa...

ta en för laget, liksom. gör det, bara gör det.

Lovisa sa...

Som jag redan har sagt i ett annat medium:

For love - well give it a shot!