26 november 2008

Prioriteringar

Ikväll var jag inbjuden till social aktivitet med Institutionens doktorander. Den hann jag tyvärr inte vara med på, men det känns väldigt fint att de redan bjuder in mig trots att jag ännu inte har börjat och trots att vi inte känner varandra särskilt väl/i flera fall inte alls. Det här kan nog bli några väldigt fina år.

Istället har jag bland annat:
* Läst
* Förmiddagsfikat med PK
* Trots det kvällspratat en dryg timme PK då de patriarkala strukturerna återigen behövde diskuteras. Team PK - The Queens of Ält.
* Skrivit en ansökan (vilket numera känns oerhört odramatiskt).
* Gått på stan
* Lackat och pysslat accessoarer till lördag
* Korresponderat
* Packat inför imorgon
* Samt deltagit i en kristen sångstund på Öppna Förskolan gullandes med Bella. Jag var där med Karin och hennes tvillingar som avlastning. Kände mig oerhört mild och moderlig (roligt även att springa in i en gammal föreläsare som gratulerar mig till tjänsten i samma andetag som hon ser en niomånaders baby i min otippade famn - den blicken) samt dödstrött efteråt. Nu med kusinbarn och teaterbarn börjar jag känna mig något mindre tafatt med små liv, även om jag fortfarande föredrar djur. Tänk er en 4H-gård för vuxna, det hade jag älskat. Att få gå och gulla lite päls.

Nu ska jag sova, tåget till Göteborg går tidigt imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingenting säger kärlek som att gulla lite päls.

Dagens PK-citat