23 november 2008

Hjulspår

Idag har jag promenerat och fikat med Å. Vi pratade om vad vi vill göra med våra liv och varför. Det är ju på förekommen anledning mycket framtidstänk just nu. Det känns som att jag för en gångs skull kan se det val jag just nu gör i perspektiv. Medelklassuppväxt och universitetsstudier ger doktorandtjänst och ett akademiskt vuxenliv med middagar, trygghet och Bruno Mathsson-möbler. Nu är det visserligen det här jag vill, men ändå, denna stereotyp! Å vill flytta till Spanien och spela in alternativ porr, jag vill köpa bostadsrätt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag ser den vita lampan signerad poul henningsen lysa klart över det vita bordet med den omisskännliga elliptiska formen med de tillhörande insektsstolarna i formpressat trä.

Unknown sa...

Ibland måste man ändå ställa sig frågan om det verkligen inte finns något som heter "objektivt god smak". Då skulle alla våra pretentioner bli lite enklare att bära. Nu är det bara att bita ihop och stå för sin subkultur.

Lovisa sa...

Låt oss bara hoppas att det på den ena insektsstolens formpressade sits ligger en alternativ spansk porrfilm.