18 november 2008

Disclaimer

För att förtydliga: jag är bara föreslagen och har ännu inte fått jobbet. Det går att överklaga och flera steg i processen återstår. Men peppar, peppar osv., jag befinner mig i luften över bäcken och ropar hej och ska djävlar i mig komma över till andra sidan. Om någon skulle få för sig att överklaga så pratar vi näbbar, klor och min samlade viljestyrka.

Är nu så lugn (eh, nej, jag dricker bubbel, lyssnar på min allra bästa pepplåtar, tar ut segrar i förskott, hånglar av mig några av alla dessa endorfiner som bor i mitt blod och beter mig inte alls som en mogen och vuxen doktorand) att jag har lyckats svara institutionen utan att använda frasen jag älskar er och femton utropstecken. Och det är väl också ett steg på vägen.

2 kommentarer:

MEE sa...

Pro primo, jag tror att doktorandantagning inte kan överklagas.

Pro secundo, "en mogen och vuxen doktorand", vilka bizarra doktorander har du träffat, jag vet inte många som stämmer in på den beskrivningen. Grad school is arrested development.

Pro tertio, återigen tusen gratulationer!

Lovisa sa...

Pro primo: Nja, fast de sökande har rätt att uttala sig och så ska Institutionsstyrelsen och Områdesstyrelsen besluta. Men de brukar visserligen nästan alltid gå på den föreslagna linjen.

Pro secundo: Typ dig? Nej, okej, men kanske lite mindre hysterisk än vad jag just nu är?

Pro tertio: Tusen, tusen tack!