13 september 2007

Vissa dagar är allt jag vill att sitta i höstsol och dricka kaffe på egen balkong

Begav mig imorse till Hemköp Kattesund för att hämta mitt bokpaket som innehöll en uppsatsbok som jag insåg att jag kommer behöva använda så mycket att jag vill äga den samt Från Alexander till Augustus av beloved Sture och den senaste Augustusbiografin av Anthony Everitt. Ni vet hur det är; ibland om hösten vill man bara krypa upp i en soffa tillsammans med ett glas vin och en biografi över sin favoritkejsare. Återkommer med recensioner. Annars har jag inte gjort mycket vettigt idag. Får ibland känslan av att många betraktar mig som en ambitiös och uppstyrd människa men vissa dagar är det bara en stor myt, jag lovar er.

Nu ska jag iväg på aktivitet med mitt hemliga ordenssällskap. Kalla mig gärna småborgerlig.

Inga kommentarer: