24 september 2007

Teater Klotet strikes again!

Skickade in ett utkast imorse som utlovat, inte av hela uppsatsen dock som jag hade lovat mig själv. Insåg att det dessutom kanske är orimligt att kräva i redan i slutet av september? Desiderantem quod satis est, mm jag jobbar fortfarande på det. Därefter satt jag i avdelningsmöte och sedan i forskningsnämnden som har fått status som den svåraste nämnden bland studentrepresentanter eftersom de renodlade forskningsfrågorna anses svåra att relatera till. Jag måste säga att jag tyckte det var jätteintressant och att jag tror att jag kan komma att bidra, men så är jag ju också en medelålders professor fångad i en ung studentskas kropp. Efter det sista mötet åkte jag till Malmö och åt svensk middag hos Håkan, dvs köttpaj utan kött med lingon till. Känns mycket kul och bra att Klotet är på gång igen. I höst blir det film!

Men nu blir det sömn.

5 kommentarer:

– – – sa...

Så farlig tyckte jag inte att forskningsnämnden var när jag satt där... Men det var ju också ett par år sedan. Minns att det handlade en hel del om hur man skulle få forskarna att skriva bra bidragsansökningar...

Lovisa sa...

Nej, som sagt tyckte jag att F-nämnden var great fun, även om jag förstår att många studenter hellre ägnar sig åt grundutbildning.

Kul att du hittat hit - är det via latinfestivalen, eller känner vi varandra?

– – – sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
– – – sa...

Det är via latinfestivalen... Är indragen av Moa...
Jag tror inte vi känner varandra, men detta är Lund, så man vet ju aldrig...

Och visst var F-nämnden oerhört intressant, och även relavant för grundutbildningen! Hur skulle vi egentligen klara oss utan ny, spännande forskning?

Lovisa sa...

Aha, då förstår jag. Och eftersom det är Lund så ja, vi har säkert sprungit på varandra i något sammanhang... :)
Håller helt med dig om F-nämnden och förhållandet grundutbildning/ forskning.