17 september 2007

Ave atque vale älskade cykel

Åt lunch i solen med Petter som det var så fint att återse efter sommaren. Satt sedan på Athen tillsammans med Camilla och skrev till klockan sex. Jag vet att det kanske verkar som om jag ibland ägnar mer tid åt vin än åt studier, men jag har mina stunder. Lyckades skriva hela uppsatsens teorikapitel, delvis beroende på att jag inte lyckades koppla upp mig mot det trådlösa nätverket och alltså inte kunde Facebooka var tjugonde minut. När Athen stängde gick jag hem till Camilla och Simon en sväng för te och därefter skulle jag till Marie för mat, vin (euhm) och kvalitetstid. Men när jag skulle hämta min cykel så visar det sig att den är borta och därmed med allra största sannolikhet stulen. Upprördheten!!! Dessutom hade jag på mig de stövlar som jag bara har när jag cyklar mellan ställen och stapplade därför omkring på Mårtenstorget och begrät mitt öde. Men jag ringde världens bästa Marie som kom och mötte mig med andra skor och föräldrarna som sa älskling, beställ en ny Kronancykel, vi betalar. Min självständighet och allt det där, jag vet, jag högaktar den, men vad vore jag utan vetskapen att mamma och pappa ordnar allt? Upprördheten har nu lagt sig och jag känner mig åter mild.

Atque in perpetuum, HB 844, ave atque vale!

Inga kommentarer: