18 september 2007

Me maxime gaudet!

Fick precis ett mail om att jag ska få åka på Vergiliuskonferens i Tromsø och få hålla ett föredrag! Tydligen föll de för mitt abstract. Men det känns som om de har tagit med mig av misstag; vet de om att jag är grundstudent och alla andra är forskare? Att jag inte har ägnat hela mitt liv åt Vergilius utan bara råkade se hans spår i sommarens utgrävning? Men det är inte så mycket nervöst som roligt; tre dagar ägnade åt världens bäste författare någonsin och med framträdande av yours truly. Totally excited! Tack fantastiska SDIL för uppmuntran och pepp; maximas gratias tibi ago!

5 kommentarer:

Kristina sa...

gud vad roligt. stort grattis. tänk att jag känner en akademisk kändis. typ :) pussokram

Lovisa sa...

Tack, tack, även om jag betvivlar att åka till en Vergiliuskonferens i Norge är samma sak som att vara akademisk kändis, men jag jobbar på det! Kram!

Linda sa...

wow. Och Tromsö! Dit vill jag också åka! Coolt! Säg till om du behöver en personlig stylist med dig, eller en geolog som kan lägga ytterligare ett perspektiv på vistelsen eller nåt :-)
Kram!

Lovisa sa...

Åh, klart jag vill ha med mig en stylist! Jag och Kristina har diskuterat olika outfits, föredraget heter Staging the pastoral dream – Architecture, archaeology and the Georgics så jag tänker mig något lite landsbygdsromantiskt men som ändå signalerar ung självständig kvinna mitt i karriären... Spets och ljuvt fast ändå hårt och proffsigt sa Kristina. Jag ska delvis prata om sommarens grävning och den inkluderade ju både sten och GIS och annat geologanknutet, så jag helt klart använding även för sån expertis! Kram!

MEE sa...

Äsch... det gjorde du helt själv, jag bara uppmärksammade dig på konferensen.